Frische Infos zu Zelda: Twilight Princess!

News vom 13-10-05
Uhrzeit: 15:02
In einem Interview der Nintendo Dream mit Keisuke Nishimori, Verantwortlicher für Gestaltung und Animation von The Legend of Zelda: Twilight Princess für den Nintendo GameCube, gab dieser ein paar interessante Details zum Voranschreiten der Entwicklung des auf Mitte 2006 verschobenen Zelda-Spiels bekannt:
 
  • Wenn sich Link in Wolfs-Form befindet, fokussiert die Kamera Midna als Mittelpunkt an, nicht den Wolf. Dies habe zum Grund, dass der Spieler andernfalls andauernd den Schwanz des Wolfs im Blick hätte, was laut Aussage Nishimoris langweilig wäre und die Steuerung verkomplizieren würde.
  • Als Wolf hat Link nicht die typischen Fähigkeiten wie die des Blöcke-Verschiebens, auch kann er so keine Leitern erklimmen. Allerdings hat ein Wolf andere Fähigkeiten, sodass The Legend of Zelda: Twilight Princess sehr stark mit der Natur interagieren wird und eine völlig neue Erfahrung bieten soll.
  • In den bisherigen Trailern habe man schon sehr beeindruckende Charakter-Animationen gesehen, doch wird dieser Punkt nochmals verbessert durch den Einsatz von Motion-Capturing, auch angewandt bei Hunden und Pferden.

Mit unglaublichen 9,9 Leserhypepunkten ist The Legend of Zelda: Twilight Princess eurer absolutes GameCube Most Wanted! Bereits 93 Leser haben ihren Hype zum Spiel abgeben - tut es ihnen gleich oder lest nach, wieso sie sich so sehr auf den Titel freuen auf der Twilight Princess Leserhype-Seite.

 
Ausgewählte Zitate von Keisuke Nishimori
"The wolf’s control perspective, for instance, strongly shapes our direction. In a typical 3-D Zelda game, the third-person perspective has the player watching the back of the character as he controls it. But Mr. Miyamoto has helped us to fully think through what this would mean for wolf control: If we used the same track, the player would constantly look at the wolf’s tail. Boring. And it’d be hard for the player to know which direction the wolf was running, with so much wolf tail and its rear haunches blocking the view! So… having Midna riding on the wolf’s back helps us solve some of those problems."

GameCube - "Legend of Zelda: Twilight Princess"-Screenshot
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"Another thing, because we’ve never had a player directly extensively control a character with four legs before, it’s hard to find precedents to know whether our solutions are authentically Zelda in spirit. Not to mention, how can I use a wolf to do Zelda-like things? A wolf can’t push a block! A wolf can’t climb ladders! On the other hand (and here’s where things get interesting), a wolf can do some things that only a wolf can do, and we’ve never had this dynamic in a Zelda game before. While a wolf can’t use items – another Zelda hallmark – it does have the power of a wild creature. That is, a creature of the wilderness. I promise you that it’ll be a unique experience. When I’m giving guidance to my team, keeping the wolf’s wildness in mind lends certain wildness to our thinking."

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"We’ve used motion-capture technology with professional swordfighters to get the dynamics down perfectly, and then we’ve used the data to bring combat to life on the GCN. We’re also thinking about using motion capture with real dogs and a horse – as animals are such an essential part of the game."

 
Quelle: Hyrule.net

 Autor:
Maximilian Edlfurtner 
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