Eiji Aonuma spricht über das neue Zelda

News vom 15-08-05
Uhrzeit: 9:48
Der südamerikanische Club Nintendo hatte die Gelegenheit mit Eiji Aonuma über den neusten Zelda Titel zu sprechen. Eiji Aonuma ist der Direktor von Legend of Zelda: Twilight Princess auf dem Nintendo GameCube. In diesem Gespräch verrät er einige neue Details über Link als Teenager und wie er sich vielleicht sogar in die Prinzessin verlieben könnte.
  • Einer der Gründe weshalb Link sich in diesem Zelda-Abenteuer in einen Wolf verwandeln kann ist, dass man Link aus einer anderen Perspektive erleben soll. Er muss sich in diesem Abenteuer anpassen, da er sonst manche Orte nicht erreichen könnte. Außerdem kann er sich in dieser Form mit Tieren unterhalten und mit seiner Umgebung interagieren.
  • Link wird auch in seinem neusten Abenteuer nicht sprechen. Es ist den Entwicklern sehr wichtig, dass Link die Person wieder spiegelt die gerade vor dem TV spielt. Auf keinen Fall soll Link etwas sagen, dass der Spieler in dieser Situation nicht gesagt hätte.
  • Im "Twilight Reich" ist Hyrule von der Dunkelheit eingehüllt und Menschen können dort nicht überleben. Deshalb verwandelt sich Link durch eine Gabe in einen Wolf, wenn er diese Welt betritt. Link ist jedoch der Einzige der die Möglichkeit hat, sich in eine Art Monster zu verwandeln. Er wird im Laufe seines Abenteuers herausfinden warum er diese Gabe hat und wie er wieder in seine normale Form zurückkehren kann.
  • Es muss noch getestet werden, ob es eine innovative Möglichkeit gibt, eine Verbindung zu einem Nintendo Handheld einzubauen. Sollten die Entwickler einen Weg finden, dann werden sie eine Verbindung ins Spiel integrieren.
  • In Twilight Princess ist Link 17 Jahre alt.
  • Da Link jetzt ein Teenager ist, wird er das Schwert "cooler" halten als in anderen Zelda Teilen. Außerdem wird der Spieler bemerken, dass er in vielen Situationen viel selbstbewusster und reifer handelt. Da Teenager auch die Liebe für sich entdecken, ist eine Romanze zwischen Link und Prinzessin nicht aus zuschließen. Eiji Aonuma wäre froh die beiden zusammen zu sehen, kann aber nichts genaueres darüber verraten.
  • Ocarina of Time ist das Lieblings Zelda von Eiji.
  • Eiji Aonuma wurde mit der Aufgabe betreut, ein neues Zelda für die nächste Nintendo Plattform zu kreieren. Es wird also ein Zelda für den Revolution geben, was allerdings keine große Überraschung ist.
  • Herr Nakano arbeitet an den Artworks und Illustrationen von Twilight Princess.

Die neuen Informationen hören sich sehr interessant an und machen noch mehr Lust auf das Spiel. Ein paar Monate müssen wir uns noch Gedulden. Doch bis dahin könnt ihr einen Leserhype abgeben und damit die Platzierung des Spiels auf eurer Most-Wanted-Liste beeinflussen.

Das komplette Interview von Club Nintendo mit Eiji Aonuma:

Club Nintendo: Hello Mr. Aonuma, it’s nice to see you again. This is the second time we’ve seen you at E3 and the second time we’ve talked about The Legend of Zelda, which now has a name: Twilight Princess.
 
Eiji Aonuma: It’s nice to see you too. I see a lot of familiar faces from last year.
 
CN: First, where did you get the idea of transforming Link into a wolf?
 
EA: Well, it’s a different way to see Link; like you’ve never seen him before. But [we’re not doing it] just because we want to see him in a different way. What we’re seeing here are new scenarios that need to be explored in different ways; in Link’s case, he wouldn’t be able to visit some places in the twilight realm, because he wouldn’t have the skills of – say – a wolf. But he would be able to communicate with animals and interact with the environment in that form. Because of this – and many other reasons – we decided to give the game a facelift.
 
CN: In this new title, where everything is more realistic, will Link talk?
 
EA: Something that [Shigeru] Miyamoto and I want to maintain is a Link that represents each and every person who is playing [a Zelda] game; that they feel like they’re part of the game, because there is a connection between the game and the player. We wouldn’t want Link to say something that the gamer wouldn’t, or simply express himself in a way that the gamer wouldn’t approve of. For that, we think it’s better to keep it this way.
 
CN: What exactly is the Twilight Realm? Is it the same world in a distorted form?
 
EA: Well, when you see the “Twilight” in the game, Hyrule is covered by darkness – a world where humans can’t survive in the same way. That’s why Link turns into a wolf [when entering the twilight realm]. I’m not saying that anyone who enters the twilight realm will turn into some kind of monster, but Link has a gift that lets him become a wolf. As you play the game, you’ll discover clues about Link and why this is happening to him, and how he can return to his normal self.
 
CN: So we can say that the only person who transforms [in the twilight realm] is Link?
 
EA: That is correct. Link is the only being who can transform in the twilight realm. There are other animals in the twilight, but these already belonged there even before the twilight arrived. In fact, Link can communicate and interact with these animals – something that couldn’t be done in his original form.
 
CN: Will the game be compatible with one of the Nintendo portables?
 
EA: Nothing about that so far. Wind Waker had [the GBA connectivity], but we would have to try something different – that offered something different. Otherwise we wouldn’t be innovative. We’re testing out different things, and if we find something that’s fun and interesting, we'll do it. So yeah, it’s definitely a possibility.
 
CN: In this game, we’re seeing a more mature Link. How old is he again?
 
EA: In this story, Link is 17 years old.
 
CN: Will we see a charming and affectionate romance [between Link and] the princess?
 
EA: Well, we’re creating an adolescent storyline and we try to present it how it should be; in fact, if you played it – or will play it – you’ll notice that the way Link holds the sword is much cooler than how he used to do it. Link will now do things in a way that will make him look more confident and liberated. And yes, it’s true that teenagers have these relationships -- and we would love if it could happen with the princess – but I can’t talk about anything yet.
 
CN: So we’ll see it on Revolution? [laughs]
 
EA: You think everyone would be happy to see Zelda and Link together? [laughs]
 
CN: It would definitely be a sweet and anticipated relationship. Okay, three more questions. What’s your favorite Zelda game? And even though [Twilight Princess] is not finished yet, will there be a Revolution Zelda? Finally, who’s doing the illustrations and artwork on Twilight Princess?
 
EA: I would say Ocarina of Time, simply because it was the first title in the series that I was involved with, and I would also mention Twilight Princess. About Zelda on Revolution, Mr. Iwata has assigned me with the task of doing a Zelda game for the upcoming platform. Regarding the artwork and illustrations, we have a team of designers in our development group, but specifically, Mr. Nakano – who has worked with the franchise for many years – is working on that.
 
CN: Thanks for your time, Eiji!
 
Quelle: GameCube Advanced

 Autor:
Christoph Friedl 
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